26 December 2014

Doa



Be741edf655c69b9065431f12051e8ac_large

Assalamualaikum

Bismillahirrahmanirrahim

Wahai bumi
telanlah airmu,
dan
Wahai langit
berhentilah dari
curahan hujanmu.

Ameen

Ya  Allah, hamba mu sedang di uji
berikan lah kekuatan kepada kami
agar dapat menempuhi 
segala dugaan mu
Tabahkan hati kami 
dan 
berikan lindungilah kepada kami
yang dalam kesusahan


...


21 December 2014

Bencana



Be741edf655c69b9065431f12051e8ac_large

Assalamualaikum

Daripada Muaz bin Jabal RA. 

Ketika Allah menguji hamba yang mukmin 
dengan satu bencana,
Dia berkata kepada malaikat pencatat-pencatat amal buruk
Hapuskanlah catatan daripadanya
Dan berkata dengan malaikat pencatat-pencatat amal kebaikan
Tuliskan untuk hamba-ku lebih baik
daripada apa yang dilakukan.

Sayangnya Allah pada kita
sehinggakan segala ujian dan musibah yang diberikan
kepada kita adalah semata-mata untuk
meningkatkan darjat kita supaya kita
dapat ke syurga Allah S.W.T


...





16 December 2014

He Knows



Be741edf655c69b9065431f12051e8ac_large

Assalamualaikum

Allah.
Allah knows
you are tired.

Allah.
Allah know it 
difficult for you.

But,
you must also know that 
Allah
would never place 
you in a
situation that you 
can not handle.


...



15 December 2014

Berubahlah



Be741edf655c69b9065431f12051e8ac_large

Assalamualaikum

Muhasabahlah. Menangislah.
Berubahlah.

Semoga,
Semoga Allah S.A.W yang maha mulia,
menjadikan kita termasuk dalam
golongan orang yang mencintainya,
dan
memburu keredhaanNya,
berbanding menuruti
hawa nafsu yang
menghancurkan kita.
Amin ya rabb.

...






14 December 2014

Takbur



Be741edf655c69b9065431f12051e8ac_large

Assalamualaikum

Daripada Abdullah bin Mas'ud r.a menurutnya Nabi S.A.W bersabda :
"Tidak akan masuk syurga seseorang 
yang ada dalam hatinya perasaan sombong
walaupun sebesar zarah"
"Seseorang lelaki berkata,
sesungguhnya seseorang itu suka pakaian cantik 
dan kasutnya cantik.
Baginda SAW bersabda,
"Sesungguhnya Allah itu cantik 
dan Dia suka akan kecantikkan,
takbur sombong itu
menolak kebenaran dan menghina manusia."


Sekarang tengah sibuk belajar untuk semester kedua. 
Moga Allah bersama dalam menjalani ujian
yang akan datang ini.
Ameen~









02 November 2014

Pain



Be741edf655c69b9065431f12051e8ac_large

Assalamualaikum

 What is happiness ?
I only know what pain is
Because that's what I live with it
Pain is telling people you're okay
 when you're really not
Pain is the heaviness in your eyes 
when you don't want to crying in front of people
Pain is living with the emptiness in your chest
where your heart should be
Pain will be the death of me and
I can't take it
anymore.



.anonymous.

24 October 2014

Selamat Tahun Baru !



Be741edf655c69b9065431f12051e8ac_large

Assalamualaikum

Selamat Tahun Baru semua.
Mintak Maaf pada semua kawan kawan 
if ada buat salah silap dekat korang
mari kita perbaiki diri untuk tahun seterusnya
insya Allah


Doa Awal Tahun

Dengan nama Allah yang maha pemurah lagi maha penyayang,
Segala puji pujian itu bagi Allah pentadbir sekalian alam,
Selawat dan salam keatas semulia-mulia Nabi dan Rasul 
Dan diatas keluarganya dan para sahabat sekalian.

Ya Allah, Engkaulah Yang Kekal, Qadim lagi azali dan di atas 
kelebihan Engkau Yang Besar dan kemurahan-Mu yang melimpah 
dan ini adalah tahun baru yang sesungguhnya telah mendatangi kami, 
kami memohon kepada Engkau pemeliharaan padanya 
daripada syaitan yang direjam, 
pembantu-pembantunya dan tentera-tenteranya 
dan kami memohon pertolongan dari nafsu 
yang banyak mendorong kepada kejahatan 
dan kami memohon kepada-Mu untuk melakukan sebarang pekerjaan 
yang boleh mendekatkan diri kami kepada-Mu. Ya Allah, 
Tuhan yang merubah segala keadaan, 
ubahlah keadaan kami kepada sebaik-baik keadaan dengan kekuasaan 
dan kurnian-Mu wahai Tuhan Yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang. 
Moga-moga Allah S.W.T mencucuri rahmat 
dan sejahtera kepada junjungan kami Nabi Muhammad, 
ahli keluarga dan sahabat-sahabat sekalian. 
Segala puji bagi Allah, Tuhan sekalian alam. 

Semoga Allah menerima doa kita semua.
Ameen~




11 October 2014

Masa Berlalu



Be741edf655c69b9065431f12051e8ac_large

Assalamualaikum

Lama tak update blog,
sibuk sangat ? 
entahlah.
masa cepat sangat berlalu.
macam macam
masalah Allah uji
Tapi
Allah tak bagi hamba dia masalah je
ada jugak yang manis.
Sebab itu, tolong kuat nak hadap semua masalah ni.
Untuk terus dapat yang manis tu
Please !

Readers, tolong doakan kan saya semua masalah saya selesai.
Saya doakan kamu semua dirahmati Allah hendaknya~
Ameen 

Tahun ni seorang kawan dah selamat di ijab kabul,
Taniah Zahidah & Khuzaifah,
walaupun dah lama korang nikah,
tapi dila nak cakap jugak dalam ni
bahagia je tengok gambar korang,
jelez~
hee~

Cerita pergi hiking Gunung Angsi, 
best. Lama sangat tak hiking.
Last naik tingkatan 4,
bila fikir-fikir kan balik 
rindu~
Zaman sekolah. Zaman kurus. Zaman lepak.
Segala,
masa. kesalahan. kejayaan. kenangan.
yang kita hadapi dulu 
tu semua ilmu kita ada sekarang
untuk hadapi masa yang datang.

Sekarang. 
masa untuk fikirkan
Diri.
Emak & Ayah.
Keluarga.





02 July 2014

Ramadhan Kareem ✿✿✿


Be741edf655c69b9065431f12051e8ac_large

. Assalamualaikum .


1, Eating sahur properly

2. Read Al-Quraan

3. Zikir

4. Avoid gossip & useless word

5. Do Charity

6. Terawih




❤ For all muslims around the world,
May Allah always bless us 

.Happy Ramadhan.



02 June 2014

Sunnah of Drinking Water


Be741edf655c69b9065431f12051e8ac_large

. Assalamualaikum .


1, Drinking with right hand.

2, Sitting while drinking water.

3, Start drinking water with Bismillah.

4, Finish drinking water with Alhamdulillah.

5, Drinking water in three breaths.

6, See the water before drinking.








 Let's follow the sunnah,
Rasullulah S.A.W
Hello JUNE






28 May 2014

Je T'aime ❤



Be741edf655c69b9065431f12051e8ac_large

Assalamualaikum

Dear Friends,
Please stay forever in my life,
because you are one of the best things
ever happen in my life 

.Terima Kasih.
Sebab terima aku seadanya,
Sebab share korang punye shoulder bila aku nangis,
Sebab buat aku happy dengan perangai GILA korang,
Sebab selalu membebel dalam whatsapp,
Sebab tak jemu2 ajak date walaupun aku selalu tak dapat join,

Nanti aku tak tahu nak pilih sape jadi pengapit aku.
aceehh. Gosipp~
Syukur sangat dekat Allah S.W.T 
sebab jumpakan aku dengan korang.

Aku doakan korang sihat selalu,
Happy sentiasa,
Be Strong Gegurl,
Apa pun ujian Allah bagi dapat tempuh dengan jalan yg diredhaiNya,
Kalau ada pape nak share dengan aku, 
Aku sentiasa ada untuk korang. InsyaAllah.
Sini, aku nak mintak maaf kalau aku ada buat
korang marah ke terasa ke,
okay?


.Sahabat till Jannah.
.InsyaAllah.
.Aku Sayang korang kerana Allah.
Dan 
.kerana Allah kita dapat bertemu.
Jadi berterima kasihla kepada Allah
Jaga diri. Jaga Hati.







27 May 2014

Isra' & Mikraj


Assalamualaikum


Be741edf655c69b9065431f12051e8ac_large

 SALAM ISRA' & MIKRAJ


25 May 2014

Kesilapan


Be741edf655c69b9065431f12051e8ac_large

Assalamualaikum

Setiap diri manusia tidak lari daripada melakukan kesilapan.
Sahabat Nabi Muhammad S.A.W juga 
tidak lari daripada melakukan nya.
Saidina Umar al-Khattab
menanam anak perempuan nya
dan amat benci pada org islam termasuk 
Nabi Muhammad S.A.W
tetapi selepas iman masuk dalam hati nya,
Umar al-Khattab mempertahankan islam 
sehingga memp'taruhkan diri nya sendiri.
Beliau sedar sebelum 
kematian menyambut nya.

Bagaimana dengan
AWAK,
yang lahir dengan 
diazankan diiqamatkan
diajar dari kecil bagaimana cara kehidupan islam
mengapa kamu tutupkan mata.
mengapa kamu jauh dari jalan nya.
mengapa kamu tidak rasa bersalah.
mengapa tidak terdetik sedikit pun di hati kamu rasa bersalah.
Ya,
kita tidak lari dari melakukan kesilapan,
tapi sampai bila.
sampai bila kita ulang pekara yg sama
lihat diri kamu di cermin
bayangkan muka kamu di akhirat kelak
Allah.
aku takut dengan siksaan mu, 

Kepada awak yg rasa diri awk dah baik
tapi awk mengata mereka yang jauh dari jalan nya.
Doakan mereka 
itu lebih baik.
Sedarkan saya ya Allah jika aku hanyut jauh.
Sedarkanlah mereka yang jauh dari jalan mu.
Sedarkanlah dengan pelbagai cara sekalipun.
Supaya kami mati dalam menuju jalan mu.
Ya Allah.
Ameen~ 

Allah maha pengampun
jangan kamu lupa.




Note forme 'supaya ku tak lupa'
& to awk










24 April 2014

Lets Doa


Be741edf655c69b9065431f12051e8ac_large



Assalamualaikum

Allah,
If I hurt others,
give me the strength to apologize,
and
If others hurt me,
give me the strength to forgive.

Cleanse my soul from evils.

Make Al-Quran may map so,
that I follow the right path 
and 
do the right deeds.
Ameen!!






 
by NurFadhilah 2012 .Credit. Hafizah